fredag 18 november 2011

Skogstokigt Digitalt motiv på Stearinljus

Här kommer mitt förslag på digitalt motiv på stearinljus.
*
Sax, tejp, A4 papper och ett tunnt lager av en vit servett.
(vitt silkespapper är ett alternativ till vit servett)
 *
Tejpa fast servetten i över- och underkant på A4-arket.
*
Infoga önskad bild i t.ex Word.
Själv har jag valt Skogstokigas digitala motiv "Digi Etikett Tänd ett ljus"
Placera bilden i dokumentet så att du vet att det hamnar där
servetten är placerad på A4-arket.
 
 *
Skriv ut på din skrivare.
*
Nu är motivet på servetten :O)
*
Klipp ut kanten runt motivet. Här har jag valt att ha pappret kvar
på baksidan av servettrycket för att det är lättare att arbeta med.
Vill chalka kanterna bruna.
*
Här har jag ritat stygn med svart penna runt motivet.
*
Placerar den tunna servettmotivet på ljuset.
*
Lägger över bakplåtspapper som skydd.
*
Värmer en stund med embossingfön över hela motivet.
*
Så... nu har motivet smält in i ljuset.
*
Voila!!! Så här blev resultatet.
------------------------------
Kika gärna in under fliken "Tips" här i min blogg
om du vill veta vad jag änvänder vid handering av digitala motiv.
------------------------------------
Hoppas ni blir inspirerade.
Skogstokiga bamsekramar
Petra

9 kommentarer:

Gittans Pysselsida sa...

Tack för tipset...ska prova idag
Ha en fin helg
Kram Inga

Soulsister sa...

Ooooh Petra, så det funkar alltså?! Cathrin gav mig detta förslaget förra veckan men jag har inte hunnit testa än. WOW va glad jag blir! Nu jävlar ska alla mina digitala motiv ner på "ljus-pränt".
KRAM o trevlig helg till fina dig

Cathrin sa...

Ja men det är ju LYSANDE. Precis så där tänkte jag med fast med ett vitt silkespapper.Fina bilder du lagt ut lätt att se och först hur man gör om man aldrig provat.Kram kram Cathrin

Jenny sa...

Tack så jätte mycket för tipset. Det måste jag prova i helgen. Tack så jätte mycket.
Kram Jenny

Jenni sa...

Å, wow så läckert!!!!!
Riktigt coolt...tack för fint tips!

/Jenny

Lena sa...

Vilket bra tips! Det blev jättefint!!

Kram Lena

Jessika sa...

Tack för tipset! Ska definitivt provas snart...

Kajsa sa...

Hur blir det när ljuset brinner ner till stämpeln? Går det att elda hela vägen??

Petra Skogstokiga sa...

Svar på fråga.
Ljuset går att elda hela vägen men bör vara under uppsikt.
Skogstokiga hälsningar
Petra